reklama

Izabela z odpadkov

...čítam Bibliu s obrázkami. Keď som si ju šla vypýtať na faru, pán farár neveril, že je pre mňa a nútil ma, aby som priznala komu ju chcem darovať. Stále dookola opakoval, prečo klamem... Ale ja som neklamala. Veríš mi, Izabela? Tebe nebudem nikdy klamať.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

1. časť 

Milá Izabela,

úvodom Ťa veľmi pekne pozdravujem a hneď Ti aj vysvetlím, kto Ti to vlastne píše. Ak Ti moje meno nič nehovorí, tak je to správne, lebo naozaj ma zatiaľ nepoznáš. Ale ručím Ti zato, že čoskoro ma tak dobre spoznáš, až sa stanem Tvojou najlepšou kamarátkou.

Si zvedavá odkiaľ poznám ja Teba? Nie je to žiadna záhada.

Mama ma poslala vyniesť smetí. Mne sa strašne nechcelo, lebo vonku pršalo a práve som mala „rozrobenú" jednu zo svojich obľúbených hier. Tak som sa teda znechutene vyteperila vonku aj s košom na smeti a pritom som si predstavovala, že som slúžka u bohatých pánov, ktorí sú na mňa strašne zlí a dávajú mi tie najhoršie roboty. Pri všetkých činnostiach, do ktorých sa mi nechce, si niečo predstavujem. A tak som sa stala slúžkou Filoménou, ktorá šla, celá utrápená, vysypať smetí v najhoršej búrke, akú si vieš predstaviť. Pri kontajneri uvidela akýsi pohodený papier. Chcela ho zahodiť, keď sa zrazu stalo čosi nečakané. Akoby ju nejaká tajomná ruka zadržala a namiesto, aby ho hodila do smetí, si ho rýchlo prebehla očami. Bol to nejaký zoznam mien a adries, ale pre Filoménu to bol tajný dokument, ktorý odkazoval na jej bohatú príbuznú, o ktorej sa nemala nikdy dozvedieť. Ukryla ho a pri prvej príležitosti jej napísala. No a v skutočnosti sa volám Viktória a naozaj som sa rozhodla, žeby nebolo zle vybrať si niekoho zo zoznamu a napísať mu. Tak som začala študovať mená, medzi ktorými si bola aj Ty. Vybrala som si Ťa podľa Tvojho nádherného mena. Ja som predtým nepoznala nikoho, kto by mal také meno. Nie je všedné a znie tak dobre.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Možno to ani nie je Tvoje skutočné meno, ale mne to nevadí, hlavne, že adresa je správna a že si.

Nepíšem Ti preto, že som nejaká čudáčka, osamelé zakomplexované dievča bez kamarátok. Nie, práve naopak, som obklopená svojou rodinou, veľkou rodinou, svojimi kamarátkami, dokonca aj v triede som akosi bez námahy obľúbená. Ale napriek všetkému by som chcela mať blízku dušu ďaleko odo mňa, niekoho tajomného, kto ma nepozná. Všetci okolo mňa sú časťou môjho života a môjho príbehu, ktorý Ti chcem napísať, ale Ty, Ty si mimo neho a predsa Ťa urobím jeho súčasťou. Dovolíš mi stať sa súčasťou toho Tvojho života? Usmievam sa nad Tvojím nechápavým pohľadom. Ktovie, čo si teraz o mne myslíš? Že som bláznivá? Že zrejme trpím nejakou chorobou? Možno ani nebudeš ďaleko od pravdy, ale ver mi, nesklamem Ťa. Aj keď to nikto nevie, ja si o sebe myslím, že som celkom výnimočný človek. No nie vždy. Iba chvíľami... 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Bývam v Opachticiach s piatimi súrodencami. Dedina ako dedina. Veď ty to dobre poznáš. Tiež jednu obývaš. Moja mamina je veľký dobrák, ale tak strašne sa bojí otca. Vieš, ona sa stále sťažuje, že nerobí to, čo chce a že zato môže otec, ale ja mám pocit, že si zato môže sama. Ja som ju nikdy nevidela, aby urobila niečo preto, čo chce. Moji súrodenci sú starší ako ja. Jedna z mojich sestier je už dospelá a dokonca má dieťa. Nebýva už u nás. Mám ešte dve sestry a dvoch bratov. 

Milá Izabela, hoci je to môj prvý list Tebe, predsa si dovolím aj posťažovať sa. Vyjadrujem tak vopred svoju dôveru k Tebe a verím, že ma nesklameš.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nemám rada prázdniny, keď prší, nedá sa kúpať ani opaľovať a vlastne sa vôbec nedá ísť von. A práve dnes je ďalší z takýchto dní a mne je z toho veľmi smutno. Prázdniny ubehnú ako voda a ja zistím, že som si vôbec nestihla užiť slnka. Som z toho naozaj smutná a počasie len umocňuje moju zlú náladu. 

Tieto prázdniny sa stalo čosi výnimočné. Stretla som cudzinca, naozajstného cudzinca. Bol to krásny chlapec z Holandska. Volal sa Frank. Prišiel na Slovensko s nejakou kresťanskou skupinou mladých ľudí a nejakým zázrakom sa dostali až do našej dediny, aj vďaka mojím sestrám, ktoré sú tiež veľké kresťanky. Asi Ťa napadne, či aj ja som kresťanka? Som, ale asi nie veľká. Som iba malá kresťanka. Nie preto, že mám štrnásť rokov, ale preto, že moja viera nie je až taká viditeľná ako u mojich sestier. Mám rada Boha, modlím sa ako ma to naučili, chodím do kostola s rodičmi každú nedeľu a čítam Bibliu s obrázkami. Keď som si ju šla vypýtať na faru, pán farár neveril, že je pre mňa a nútil ma, aby som priznala komu ju chcem darovať. Stále dookola opakoval, prečo klamem... Ale ja som neklamala. Veríš mi, Izabela? Tebe nebudem nikdy klamať. Chcela som ju pre seba. Aj preto si myslím, že nevyzerám na skutočnú kresťanku.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Som najmladšia z mojej veľkej rodiny, ale toto leto ma moje sestry vzali medzi seba ako seberovnú a ja som sa veľmi tešila ich pozornosti. Až dovtedy kým neprišiel Frank, potom sa všetko zmenilo.

Mama mi zhasla svetlo. Už musím spať. Ja Ti to dopíšem zajtra. Maj sa zatiaľ krásne.

Tvoja Viktória.

Ivana Kaduková - Adamcová

Ivana Kaduková - Adamcová

Bloger 
  • Počet článkov:  76
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Spájam rozum a srdce, pravú a ľavú hemisféru, kreativitu a logiku a snažím sa nájsť nové spôsoby vyjadrovania o ženskej spiritualite...Môj pokus o spevácku "kariéru". Zoznam autorových rubrík:  Listy IzabeleO láskeako sa vidím očami... (súkromnbohumilé (teológia)vierymilé (religionistika)dušimilé (psychológia)kresťania a prostitúcia - štúdo ženách...v rámci nedokonalostiobľubené knihy(Ne)coolltúrne o kultúre

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu